22 Ağustos 2009 Cumartesi

Basın Bülteni Dağıtım Servisleri

Basın listelerini güncel tutmak, yayın hayatına başlayan ya da sona eren gazeteleri, dergileri, TV programlarını takip etmek, medya içi transferleri kaçırmamak, sirkülasyon içinde kim nerede ne yazıyor, neyle ilgileniyor bilmek, bireysel diyaloglar da geliştirmek PR sektöründe medya ilişkileri hizmeti veren taraflar için zaman ve emek isteyen konular...

Basın listelerini PR ajansları için oluşturan ve güncelleyen, medyayı yakından takip eden ve bültenleri geniş bir kitleye servis eden basın bülteni dağıtım hizmetleri ortaya çıktığından beri zaman ve efordan tasarruf ettirdiği ya da ettiriyor gibi göründüğü için yoğun talep görüyor. Ek olarak sosyal medyaya ilginin artması ile birlikte işin içine arama motorları için optimize edilmiş bülten ve dağıtım hizmetleri girdi.

Tüm bu hizmetlerin medya listelerini güncel tutma ve arama motorları ile ilişkilerin güçlendirilmesi gibi bakımlardan işe yaradığı düşünülüyor. Bülten hedef kitlenin eline ulaştı, eline ulaştı ve okudu, okudu, okudu, okudu...Ya da arama motorlarında bültenin kopyaları alakalı alakasız sitelerde yer alıyor, sadece yer alıyor...

Bu hizmetleri akılcı bir bakış açısı ile yorumlamak hem hizmet tarafında yeni fikirlerin oluşturulmasına öncülük eder hem de sonuçta gerçek faydasının sıfıra yakın olduğu kurgulara yatırım yapmaktan marka ya da ajans tarafını kurtarır diyerek biraz ele alalım.

Medya listelerini üçüncü bir tarafın oluşturduğu ve güncellediği bir kurguda,zamanla medya mensupları ile ilişkilerin zayıflaması bir PR ajansı için en önemli sorunlardan biri haline gelebilir. Medya ilişkilerinin en önemli parçalarından biri olan gündemi takip etme ve bağlantılı gündemler oluşturabilme yetisi kaybolabilir. Bülten dağıtımının başarılı çıkışlarla sonuçlandığı çalışmalara baktığımızda nokta atışı yapan, hedef mecrayı, servis bölümünü ve gazeteciyi tanıyan yaklaşımları gözlemleyebiliriz. Bu durumda bültenlerinizin 100,000 kişilik bir listeye giderek belki de %90 oranında okunmadan silinmesi hiçbirşey ifade etmez. Okundu'lu mailler ise bir nebze hedef mecranın ilgisini çekmiş gibi görünse de sonuçta ilgilenmeyen bir gazetecinin mail kutusunda bir kirlilik yaratmak ve belki de onu boğmaktan başka hiçbirşeye yaramaz.

Medya ilişkileri konusu, Amerika gibi PR sektörünün çok geliştiği ülkelerde farklı yönleri ve çözümleri ile ele alınırken, "permission based release distribution -izinli bülten dağıtımı" konsepti yaygınlaşırken, halen daha spam tarzında bültenlerle medyayı ya da diğer hedef isimleri boğmak, birilerinin sizin hakkınızda haberdar olmasını sağlarken, oluşan olumsuz imaj bülten gündeminizin önünüze geçecek ve muhtemelen sadece o hatırlanacaktır.

Arama motoru için optimize edilmiş bülten çalışmalarınız sonrası, backlink'lerin büyük bir çoğunluğu değişik medya kanallarından değil de dağıtıcı sitenizden geliyorsa bu durum çok uzun süreli olmayacak ve akıllı arama motoru sıralamasında muhtemelen başladığınız noktaya geri döneceksiniz. Ayrıca asıl önemli olan sitenize trafik çekmek değil trafiği nasıl bir faydaya çevirdiğiniz, satış mı, bilgi edinme isteği mi vb. İnsanların gerçekten neyi önemsediğini bilmek ve stratejilerinizi bunun üzerine kurmak basit bir mantık ama en yararlısı olduğuna şüphe yok Arama motorlarında birbirinin aynısı bültenler zinciri ise tüketici pratiğinde her zaman deneyim sonuçlarının gerisinden gelir.

Tüm bu açılardan ele alındığında, geleneksel medya veya sosyal medya bülten dağıtım servislerinin gerçek faydasının tekrar değerlendirilmesi, akıllıca yöntemlerle ve stratejilerle kurgulanması gerekli diyebiliriz. Boşlukları doldurabilen hizmet modelleri ve girişimler ise iki taraflı kazanım yaratır ve uzun ömürlü olur.

1 yorum:

AydinS dedi ki...

Bir google aramasında yazınızla karşılaştım. Fikirlerinizin çoğuna katıldığı ı söylemek isterim. Fakat 2008 yılında devreye aldığımız www.bsnods.com hizmeti sanırım fikirlerinizi bir miktar değiştirecektir. Bu platform ajanlara hazır bir basın veritabanı sunsa da sadece bülten servis eden ve asıl öne çıktıkları konu bültenlerin aramalarda önde çıkması olan sitelerden farklı olarak BSNODS üyesi ajanslar sadece basın mensuplarına e-posta ile basın bülteni gönderebiliyorlar. Sistem Türkiye genelinde pek çok yayının iletişim bilgilerinin yanı sıra yayında çalışan gazetecilerin iletişm bilgilerini ve - Aylık ekonomi dergileri, Gazeteler Finans editörleri, Ambalaj sektörü yayınları- gibi farklı kırımlarda listeleri kulanıcılarına sunuyor. Kullanıcılar da bu hazuır listelere ekleme veya çıkartma yaparak bülten servisinde kullanıyor.

Vaktiniz olduğu bir zaman sistemimize bir göz atmanızı öneririm. Eğer ilginizi çekerse sizin için bir deneme kullanıcısı da açabiliriz.

Aydın Sün
Bilgiodası Veritabanı İletişim Platformu ve Dan. Hizmetleri
www.bsnods.com