9 Haziran 2009 Salı

Kontrol mü? Bilinç mi? Çözüm Hangisinde?

Sosyal medyada kötü ile mücadele konusunda, Eren Kumcuoğlu'nun açtığı bir başlık altında baya güzel yorumlar yer almış, kaydadeğer fikirler paylaşılmıştı. Olumsuz içeriğin bazen bilinçli karalama çalışmaları ile de markaların karşısına çıkması çözüm arayışını da beraberinde getiriyordu.
Kafa yoranların bulduğu cevaplardan biri kontrol mekanizması oluyor. Diğeri ise biraz daha zor olan ama sosyal medya dinamiğine daha uygun olan bir çözüm yöntemi: Bilinçli sosyal medya katılımcıları.
MediaCat ise bu konuda PR uzmanlarının görüşünü almış Haziran sayısında. Cevaplayan görüşlerden birinde dominant olan yanlış bilgiler karşısında doğrularını ortamın içine dahil ederek bilgi kirliliğinin önüne geçmeye çalışmak ve bir noktadan sonra ise yasal yükümlülükleri hatırlatmak. Diğerinde gözüme çarpan ise tüm bu içeriklerin algıyla buluşmadan önce editleneceği bir otorite! katmanı yaratılması...PR gözünden böyle bir yorumu yadırgadığımı belirterek ikinci görüşü pek tuttuğumu söyleyemeyeceğim. Kaldı ki 1984'ün Big Brother anlayışı sosyal medyaya hiç uygun değil!
Bilinç konusunda atıp tutmak tabi ki kolay değil. En nihayetinde insanlardan oluşan bir topluluk ve her konuda duyarlılık/duyarsızlık olduğu gibi fesat içeriğe karşı da kişiden kişiye değişen bir tutum söz konusu olabilir. Fesat kelimesi tam da gediğine oturdu. Fakat kontrolün izleyicilere geçtiği bir ortamda kontrol mekanizmaları ile çözümü beklemek ne kadar iyi niyetli çalışmalara fırsat verir? İşte bunu bilemiyorum.
Sanırım bekleyip göreceğiz. Zaten bir markaya karşı sadakatim varsa asparagas ile hareket etmem biraz aptalca değil midir? Ben kendimi tüketici/izleyici yerine koyuyorum. Fesat bilginin karşısında adamakıllı cevaplarıyla duran bir bilgiye ulaşmamı kolaylaştırın yeter. Benim için herhangi birşey ifade etmeyen markaya karşı ise olumlusuna da olumsuzuna da eşit mesafede dururum. Sonuçta herşey alternatifli...Bilinçli tüketici kavramını nasıl aşılamaya çalışıyorlarsa...Bilinçli izleyici kavramına yönelik de çalışmalar gerek. Ama yasal ve etik çerçevedeki durumlar hariç benim yerime bilgi editleyen/süzen bir mekanizma???Asla!!!!

Hiç yorum yok: