5 Ocak 2008 Cumartesi

Blogger Olmak!






Herşey, iki bilgisayarın 1965'te birbiri ile haberleşmesi sağlanarak başladı...bkz.: İnternetin bulunuşu.


Çaylak dönemlerde kompozisyon yarışmaları birinciliği, çaylak dergilerinde baş yazarlık, bitmek tükenmek bilmeyen bir edebiyat üretme mekanizması, kısa dönem değişik? bir konsepti olan sitede köşe yazarlığı, forumlarda kesilen ahkamlar, başka bir blog sitesinde ne olduğunu kavrama telaşı, sürekli gözlemci, araştırmacı, analizci bir kişilik ve paylaşma tutkusu beni buralara sürükledi. 2008'in ilk günlerinde tarihi gelişimime dayanarak ben de bir "Blogger" olmaya karar verdim. Yani söylemek istediklerimin içimde patlayıp buhrana yol açmadığı zamanlarda, web sitesi tasarlama yükünden beni kurtarmasına minnettar olduğum bir ortamda inciler dizeceğim. En sevdiğim yönü ise (umut ediyorum ki) geribildirimli bir ayna misyonu yüklenecek olması. Bugüne bugün iletişimci sayılırız, söyleyeceklerimizle ilgili geri dönüş almayacaksak neden söylüyoruz ki, değil mi?


Günümüzde kişisel ve kurumsal mesajların çok basit bir kaynaktan kitlelere duyurulma aracı olan blog, tırnak aralarında geçen her türlü olgunun, pozitif olduğu kadar negatif bir şekilde de yansıtılabileceği, kontrolü zor bir sosyal medya aracı haline geldi. Etik ve yasal yaptırımların kısmen de olsa sınırlar çizdiği bu ortamda, insiyatifi eline alan bilirkişi, paylaşıyor, soruyor, sorguluyor, tartışıyor. Aradaki mesafeler yokoluyor, insan kendini inanılmaz bir bilgi havuzunda yüzerken buluyor. Bilgiyi ayıklamak, anlamlandırmak ve algılamak kişisel tercihlerin doğasına bağlı fakat yine de insanların birbiriyle haberleşmek için dumanı kullandığı zamanlara nazaran şanslı bir çağda yaşıyoruz.


Hangi amaca hizmet ederse etsin, blog yazılarınızın bir anda tanımadığınız yüzlerce kişinin algısında kendini bulma ihtimali var...Tek yapmanız gereken ise "blogger" olmak ya da olmamak... Sanırım bütün mesele bu.



3 yorum:

Ümit Kurt dedi ki...

Bloglar insanların herhangi bir konudaki fikirlerini özgürce diğer insanlarla paylaşmalarını ya da kendi yaşamlarındaki sorunları, olayları diğer insanlarla paylaşarak çoğu zaman çözüm bulmalarını sağlıyor. Hem bilgi paylaşımı, hem de sosyal bir olgu olarak bloglar gittikçe önemlerini arttırmakta, bizim ülkemizde de çok sayıda insan blog açmakta. Bloglar sayesinde çok şey öğrendim ve öğreniyorum. Blogum sayesinde de çok güzel insanlarla tanıştım :)

h k dedi ki...

Blogger olmak!!
iyidir
yeni bloglar bulmak!!
güzeldir
hayırlı olsun demek!!
adettendir:)

dedi ki...

Teşekkür etmek de hem içten hem nezakettendir:)