12 Mart 2009 Perşembe

Medya sosyal medyayı nasıl kullanıyor?

Geleneksel medya ile sosyal medya ilişkisi iletişimciler tarafından çok tartışılıyor. Geleneksel medya kanalları internet ortamında yayın yapmaya çoktan başlamışken sosyal medyanın da her türlü aracını kendi haber sitelerine entegre ediyor, siteleri içerisinde alt bölümler oluşturarak bir nevi okuyucunun/izleyicinin kendi medyasını yaratmasına da olanak sağlıyor.
Sosyal medya geleneksel medya için başka bir boyutta da işlev görmeye başladı. Özellikle internet/ teknoloji ile arası sıcak olan gazeteciler sosyal medyayı ciddi bir haber kaynağı olarak kullanıyor. Cision ve George Washington Üniversitesi'nin yaptığı araştırmaya göre genç muhabir ve editörler ise web'i kullanmaya daha yatkın.
Bu aslında yadırganacak bir durum değil, bültenlerin fakslandığı günlerden video/fotoğraf/link entegre edilmiş sosyal medya bültenlerine gelmişiz. Burada asıl sorunsal mesajların çoğaldığı, iletişimin bir tıka indirgendiği ortamda nasıl farklılaşacağınız ve PR'ın her zaman en çok mesaisini harcaması gereken konular: dikkat çekici başlıklar, içerikler vesaire vesaire...
Araştırmanın diğer ayağında ise hangi sosyal medyanın daha çok kullanıldığından bahsediliyor. Sonuçlara göre en çok kurumsal web siteleri, diğer web siteleri, bloglar kullanılıyor. Sosyal ağlar ve podcast gibi medya ise en az kullanılanlardan.
Geçenlerde dinlediğim bir webinarda konuk gazeteci, sosyal medyayı ele aldığı spesifik bir konu hk. konuşan insanları birarada bulabileceği bir platform olarak kullandığını belirtiyordu. Sosyal medya bültenlerini ise e-mail formatı yetersiz kaldığı için güzel bir alternatif olarak görüyormuş. Linkler, videolar vs. GW araştırmaları ise bunun tam tersini söylüyor. "Simple text" yani gereksiz herşeyden arındırılmış, amaca yönelik, tek vuruşluk metinler. Burada da yine başka bir medya ilişkileri uzmanlığı devreye giriyor: hedeflediğiniz gazeteciyi iyi tanıyın!!!
Türkiye'de medya ve sosyal medya arasındaki ilişkiyi, değil sosyal medyanın web'in bile ne kadar etkin kullanıldığını bilemiyorum, çünkü böyle bir araştırma sonucuna rastlamadım. Sadece orda burda çeşitli sitelerde gördüğüm kadarıyla en çok IT/teknoloji muhabir/editörleri sosyal medyayı kullanmak bir yana dursun, piri olmuş durumdalar haliyle.
Sosyal ağlarda hızını alamayan üyeliklerin ötesinde sosyal medya, medyanın gözünde bilgi kaynağı olarak konumlanacak mı, bilgilerin güvenilirliği ne olacak, bir süzgeçten geçecek mi bunların hepsi birer muamma. Gerçek olan ise bu iki kavramın birbirinin içine geçtiği ve medyanın sosyal medyayı rakip bir iletişim kanalı olarak değil de iş sürecine entegre etmesi gereken bir araç olarak görmesi gerektiği.

Hiç yorum yok: